FIXA DITT TRASIGA PUDER

 
Känner ni igen synen till vänster? Usch jag ryser vid bara tanken av hur många puder och ögonskuggor man tappat i golvet - inte kul! Detta hände mig under 50 dagars festen och jag blev så ledsen eftersom detta puder var väldigt nytt, men tack vara en nära vän till mig som tipsade mig om detta knep är nu mitt puder lagat igen! Detta tips är superenkelt och därför tänkte jag även dela med mig av detta till er! 
 
 
Det du behöver är:
- Handsprit i flytande form (med andra ord INTE alcogel)
- Sked, kniv och teskedsmått
- Hushållspapper och en plastpåse
 
 
Börja med att hälla över allt puder i en påse och krossa det sedan ännu mer där i. Pudret ska krossas så pass mycket att det blir som sand. Glöm då heller inte att också göra ren puderbehållaren ifrån gamla puderrester. Sedan ska du tömma påsen och återigen hälla tillbaka pudret i behållaren, se till att få med så mycket som möjligt!
 
 
Efter att ha hällt det smulade pudret ned i behållaren så mäter du upp en tesked handsprit (detta skiljer sig såklart beroende på hur mycket puder du ska blanda med, men tänk på att konsistensen ska bli som en lera och att ju mer handsprit du häller i, desto längre tid kommer det att ta för pudret att torka)
 
 
Rör om och blanda in handspriten i pudret och ta sedan en kniv (eller annat platt föremål) för att forma pudret i behållaren och ge det en jämn och fin yta. Låt sedan detta torka över natten och tryck sedan med toapapper mot hela ytan för att suga upp all handsprit. Detta gör att all västka och handsprit försvinner upp i pappret medan det nu "tryckta" pudret stannar kvar i behållaren. 
 
 
 Voila! Och det är klart! Jag blev verkligen supernöjd! Självklart kan man vara noggrannare än vad jag var med att få till en slät och fin yta på pudret men huvudsaken är att det är lagat igen och att det fungerar exakt lika bra som när jag precis hade köpt det! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0